26 de juny de 2026

Més de 1.000 persones participen aquest curs en les activitats dels centres de majors d’Ontinyent

majorsactius2506majorsactius2506

L’Ajuntament fa balanç del programa «Majors Actius» amb els Consells d’Usuaris per preparar noves iniciatives i continuar adaptant l’oferta a les necessitats de la gent major

Els centres municipals de majors d’Ontinyent i el programa «Majors Actius» han tornat a registrar una elevada participació durant el curs 2025/2026. Més de 1.000 persones han pres part al llarg de l’any en les activitats organitzades als diferents centres, consolidant una oferta que combina exercici físic, formació, cultura i convivència amb l’objectiu de promoure un envelliment actiu i saludable.

Aquest és un dels principals balanços que s’han posat sobre la taula durant la ronda de reunions mantingudes aquesta setmana entre l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, la regidora de Majors Actius, Inma López, i els Consells d’Usuaris i Usuàries dels centres municipals, unes trobades que també han servit per recollir propostes de millora i preparar la programació del pròxim curs.

Una programació cada vegada més diversa

Al llarg del curs, els centres d’Envelliment Actiu de Sant Rafel i els centres cívics del Llombo i Sant Josep han oferit una programació estable que inclou activitats relacionades amb el benestar físic, la creativitat, les noves tecnologies, la música, la dansa o l’estimulació cognitiva.

A aquesta oferta s’han sumat les activitats específiques del programa «Majors Actius», que durant els últims mesos ha organitzat tallers sobre salut mental, activitats culturals, excursions, iniciatives intergeneracionals i diverses propostes dirigides a combatre la soledat no desitjada, una de les principals línies de treball del programa municipal.

Els usuaris participen en la millora dels centres

Les reunions amb els Consells d’Usuaris s’han convertit en una eina habitual perquè l’Ajuntament conega de primera mà les necessitats i inquietuds de les persones que utilitzen aquests espais.

Durant les trobades s’han recollit suggeriments relacionats amb el funcionament diari dels centres, les instal·lacions i els serveis, així com noves idees per ampliar les activitats que s’oferiran durant el curs 2026/2027. També s’ha informat dels pròxims processos de matrícula i dels preparatius de la tradicional Nit Gran, una de les activitats destacades que se celebra durant la Setmana Gran de Festes.

Apostar per un envelliment actiu

L’alcalde Jorge Rodríguez ha destacat la importància de mantindre aquest contacte directe amb les persones usuàries per continuar millorant uns serveis que contribueixen al benestar i a la qualitat de vida de la gent major.

En la mateixa línia, la regidora Inma López ha subratllat que la participació dels usuaris és fonamental per adaptar la programació a les seues preferències i necessitats, amb l’objectiu de continuar oferint activitats que fomenten les relacions socials, el benestar emocional i un envelliment actiu.

Amb una participació que supera el miler de persones cada curs, els centres municipals de majors i el programa «Majors Actius» continuen consolidant-se com una de les principals eines municipals per afavorir la participació social, la convivència i la qualitat de vida de la gent major d’Ontinyent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *